Eksterne faktorer påvirker årsresultat for BeGreen.
BeGreen præsenterer årsrapport for 2021-2022
Pres på logistikken
Det var været et spændende år i BeGreen. På trods af en række strukturelle udfordringer med blandt andet inflation, stigende råvarepriser samt forsinkelse af solpaneler og andre komponenter lander vi i regnskabsåret 2021 til 2022 med en fornuftig omsætning på i alt 445 mio. kr., samt et samlet overskud på bundlinjen på i alt 62 mio. kr.
“Der har været forsinkelser på hele logistikdelen fra Asien til Danmark. Der har været coronanedlukninger, som har påvirket processerne fra fabrikkerne, og der har også været forsinkelser i forhold til nettilslutning. Så det er egentligt et sammensurium af en masse primært udefrakommende faktorer,”
siger ledende partner i BeGreen, Anders Dolmer, i et interview med Børsen.
Markant tilgang af nye medarbejdere
En af årsagerne til, at BeGreen ikke har nået det forventede overskud i år er, at der er blevt ansat hele 15 nye medarbejdere alene det seneste år.
“Overordnet set vil jeg betegne det som et godt år. Vi har fået ansat en hel masse gode medarbejdere, og det er en af vores vigtigste forudsætninger for den vækst, vi er på vej ind i,”
siger Anders Dolmer.
BeGreen forventer at onboarde op mod 60 flere medarbejdere inden udgangen af 2023 for at kunne følge med efterspørgslen på solenergi – ikke blot i Danmark men i en række europæiske markeder, herunder blandt andet Sverige og Polen.
“Det er et rigtigt spændende europæisk marked, der er lige nu. Der er et enormt behov for det, vi laver, og der er også lande, hvor der er et stort behov for den grønne omstilling og energiuafhængighed. Der vil vi gerne tilbyde vores hjælp,”
siger Anders Dolmer.